Smartare
planering

Resursplanering


Funktionen resursplanering i vårt digitala projekthanteringsverktyg underlättar för er att planera resurser och medarbetare på era projekt, oavsett vilka behov eller arbetssätt ni har. Resultatet är mer organiserade arbetsdagar och bättre koll på era arbeten.

Planeringen kan göras på två olika sätt. Antingen övergripande i översiktsvyn, eller mer detaljerat i planeringsvyn – beroende på hur ni föredrar att arbeta. Generellt sett passar överblicksvyn för de företag vars fältarbetare själv planerar sina dagar och planeringsvyn för de som detaljplanerar arbetsdagarna från kontoret eller med hjälp av schemaläggare.

Oavsett hur ni väljer att planera era arbeten kan du när som helst redigera schemaläggningen. Eventuella uppdateringar skickas automatiskt ut till berörda medarbetares mobiler så att de alltid har den senaste informationen – på så sätt minimerar ni både riskerna för missförstånd och att utdaterad information används i arbetet.

Enkelt, effektivt och bättre översikt


Fördelar

  • Inga fler dubbelbokningar
  • Hjälper er hålla deadlines
  • Håller medarbetarna uppdaterade
  • Smidig överblick av beläggning

Funktioner

  • Planera övergripande eller i detalj
  • Ruttoptimering för effektivare arbetsdagar
  • Registrera frånvaro
  • Användarvänlig drag-and-drop funktion

I projekthanteringssystemet kan du förutom att resursplanera även ta emot förfrågningar, skapa kalkyler, offerter och arbetsorder samt följa upp vinsten i era projekt. Fältpersonalen får arbetsordern direkt i sin smartphone och rapporterar tillbaka allt från status på arbetet till använt material och fyller i blanketter.

Läs mer om projekthantering

Det får du som kund hos oss

Man i svarta arbetskläder står framför en blå byggkran och fjärrstyr den med en joystick.

Nöjda kunder hos RM Kranar


”Planeringsvy med den smidiga drag-and-drop funktionen och få knapptryck för att ändra information är helt rätt för oss”, säger Patrik Mårtensson, VD och ägare av RM Kranar.

Läs mer

Detta får du med vår projekthantering


Integrerar till exempel med:


Vi integrerar snabbt och enkelt med de flesta typer av system: affärssystem, lönesystem, branschprogram, kundprogram och kundportaler. Vi har också kopplingar mot flera av Sveriges ledande hantverksgrossister, vilket innebär att det du handlar automatiskt lägger sig på rätt projekt som en materialorder.

Det ska vara enkelt för dig att koppla vårt system till de du redan använder och är van vid – vi anpassar oss efter dina rutiner.

Läs mer om vilka system vi integrerar med

Man i svarta och gula arbetskläder står i en stor cement cistern och spolar rent med en vattenslang.

Nöjda kunder hos Spol & Industriservice


Med hjälp av vår resursplanering har Spol & Industriservice idag bättre översikt över schemaläggningen, något som underlättar för dem i det dagliga arbetet.

Läs mer

Vanliga frågor


Här får du svar på det som många vill veta om vår resursplanering.

Går det att dela in medarbetare i olika grupper?

Ja. Du kan skapa obegränsat antal grupper och det är enkelt att flytta en medarbetare från en grupp till en annan.

Har ni någon funktion för att samla inkommande jobb som ännu inte blivit resursplanerade?

Du kan ha orderlådor i resursplaneringen där du placerar arbeten som skapats men som ännu inte tilldelats någon specifik medarbetare. Det finns även möjlighet att låta medarbetarna på fältet få tillgång till en orderlåda via appen och själva hämta arbeten som ligger där.

Går det att hantera andra resurser än medarbetare?

Ja, du kan lägga in alla resurser du vill som ska vara möjliga att boka. Exempelvis kan ni lägga in fordon eller maskiner så att ni kan se tillgänglighet och bokningar i samma vy som medarbetarna. På så vis kan ni snabbt få en överblick över vilka resurser som finns tillgängliga när ni planerar ett jobb.

Kan vi lägga in planerad frånvaro och semester?

Ja, det är möjligt att lägga in frånvaro så att den blir synlig i planeringsvyn för att förhindra att otillgängliga medarbetare bokas in på ett arbete.

Vill du veta mer?

Ring Marie!
Innesäljare och Customer Success
marie.andersson@addmobile.se

040-66 33 115