Öka företagets
lönsamhet

Projekthantering


Vi erbjuder ett komplett digitalt projekthanteringssystem som effektiviserar arbetsdagarna för alla delar av företaget – oavsett storlek. Med alla moment du behöver i ett system är det lätt att hålla koll på hela processen, från offert till projektuppföljning, utan att behöva lämna webbläsaren. Dessutom integrerar vi till de affärs- och lönesystem ni redan använder, allt för att slippa dubbelarbete.

I vårt system kan du bland annat hantera förfrågningar, skicka offerter, beräkna kostnader och få koll på din förtjänst. Du skapar även arbetsorder, planerar och kalkylerar arbetet och följer status på de olika projekten och medarbetarnas sysselsättning. Det är enkelt att få en tydlig överblick över alla nerlagda timmar, inköp och använt material.

Fältpersonalen får all information de behöver direkt i mobilen. Förutom att se fullständiga uppdragsbeskrivningar och kundinformation registrerar de sina timmar direkt på projekten och rapporterar tillbaka status och materialkostnader på arbetet löpande.

Med kraftfulla funktioner utvecklade just för er kommer projekthanteringssystemet ge er mer effektiva arbetsdagar, minskad administration och ökad lönsamhet.

Funktioner i urval


Närbild på ett par händer som skapar en kalkyl i AddMobiles projekthanteringssystem på en laptop.

Kalkyl och offert

Med kalkyl och offert räknar du på och får full koll på förtjänsten redan innan ett arbete drar igång. Skapa offerter baserat på kalkylen och skicka direkt till kunderna.

Läs mer

Kvinnlig administratör schemalägger resurser och medarbetare i AddMobiles projekthanteringssystem.

Resursplanering

Få mer tidseffektiva arbetsdagar med hjälp av vår resursplanering. Schemalägg medarbetare och resurser på projekten och uppdatera schemat när du behöver.

Läs mer

Fältarbetare ser över sina arbetsorder i mobiltelefonen i AddMobiles app för projekthantering.

Arbetsorder

Med vår arbetsorder riskerar du inte att order tappas bort och du får bättre koll på vad som händer på fältet. Dessutom fakturerar ni snabbare för ökad likviditet.

Läs mer

Närbild på fältarbetares händer som tidrapporterar i AddMobiles app för tidrapportering.

Tidrapportering

Tidrapporteringen underlättar både administrationen och arbetet ute på fältet. Använd som löneunderlag och för att fakturera alla debiterbara timmar.

Läs mer

Kvinnlig projektledare följer upp ett avslutat projekt i AddMobiles projekthanteringssystem i dator på sitt kontor.

Projektuppföljning

Med integrationer för bland annat leverantörsfakturor samlar du alla kostnader på ett ställe. Det gör det även enklare att följa upp projekten, löpande eller vid avslut.

Läs mer

Laptop på skrivbord med vyn uppe för att skapa arbetsorder i AddMobiles projekthanteringssystem.

Övriga funktioner i systemet

Återkommande arbeten, bifoga filer och foton, hantering av underentreprenörer, kundregister, materialanvändning, digitala blanketter, ÄTA-hantering, checklistor och moment, artikelregister, prislistor och TB/TG-rapporter.

Projekthantering på 36 sekunder


Vill du veta mer?

Ring Marie!
Innesäljare och Customer Success
marie.andersson@addmobile.se

040-66 33 115