Support

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig


Kanske får du svar på din fråga i vår FAQ lite längre ner på sidan. Om du inte får det är du varmt välkommen att höra av dig till oss, antingen genom formuläret, på support@addmobile.se eller 040-66 33 160. Vi finns här för dig 8-17, måndag till fredag.







Vanliga frågor och svar

Här får du svar på det som många vill veta om vårt system och våra tjänster.

Inloggning på webben

Var loggar jag in?

Du når vår inloggningssida genom att klicka på ”Logga in” högst upp i menyn här på vår hemsida.

Min verifieringskod funkar inte!

Dubbelkolla att alla tecken skrivits korrekt. Ibland kan ett litet l och stort i samt ett stort o och en 0:a se snarlika ut.

Mitt lösenord fungerar inte!

Klicka på ”glömt lösenord” på inloggningssidan. Ett nytt tillfälligt lösenord kommer skickas till den e-post du registrerat vid ett tidigare tillfälle. Logga in med lösenordet och välj sedan ett nytt lösenord.

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter!

Klicka på ”glömt lösenord” på inloggningssidan. Då kommer ett nytt tillfälligt lösenord skickas till den e-post du registrerat vid ett tidigare tillfälle. Därefter får du välja ett nytt lösenord.

Inloggning i appen

Jag vill använda er app, var hittar jag den?

Om du ska rapportera in tid eller material eller använda vår körjournal ska du använda ”appToolbox”. Den hittar du både i AppStore och i Google Play. För att aktivera appen får du en aktiveringsnyckel av din arbetsgivare.

Ska du checka in och ut i vår personalliggare görs detta antingen via ”appToolbox” (appen kräver då en aktiveringsnyckel) eller via appen ”AddMobile ID06”. Företaget som är ansvarig för personalliggaren bör kunna svara på vilket app du ska använda. Du hittar dem båda i AppStore eller Google Play.

appToolbox i Google Play

appToolbox i AppStore

 

AddMobile ID06 i Google Play

AddMobile ID06 i AppStore

 

Körjournal

Min GPS registrerar inte resor, vad gör jag?

Det finns några saker du kan kika på innan du kontaktar vår support:

Är GPS:en helt ny?
Säkerställ då med din arbetsgivare eller er körjournalsadministratör att den administrativa biten är ordnad.

GPS:en är monterad i OBD2-uttaget
Först och främst behöver du kontrollera att inget glappar:

  • Dra ut GPS:en och öppna SIM-kortsluckan på ena kortsidan.
  • Klicka ur och sedan i SIM-kortet igen och montera GPS:en i OBD2-uttaget på nytt. Säkerställ att GPS:en sitter i ordentligt!
  • Vänta en liten stund och, om möjligt, kör en sväng. GPS:ens båda lampor (GSM och GPS) ska gå från blinkande till fast sken om allt är ok.
  • Avvakta någon dag och kolla sedan om några resor börjat dyka upp. Ibland kan det nämligen ta en stund innan GPS:en kommer ikapp.

GPS:en är fast monterad i fordonet
Det kan vara så att kablage och inkoppling behöver kontrolleras så att inget glappar. Vid osäkerhet, kontakta vår support!

Personalliggare

Jag har fått min personalliggare, hur kommer jag igång?

Information om hur du kommer igång finns i det mejl som skickades till er i samband med leveransen. Mejlet heter ”AddMobile #XX – Leverans av Elektronisk Personalliggare”. I ditt mejl har XX ersatts av ett unikt nummer, detta är ditt ärendenummer.

Om du är inloggad i vårt system men inte vet hur du fortsätter finns det en ”kom igång”-guide under menyvalet ”Manualer”.

Mitt ID06-kort fungerar inte!

Säkerställ att ditt kort är aktivt. Du kan göra det själv via länken https://id06.se/kortkontroll/.