Kanske får du svar på din fråga i vår FAQ lite längre ner på sidan. Om du inte får det är du varmt välkommen att höra av dig till oss, antingen genom formuläret, på support@addmobile.se eller 040-66 33 160. Vi finns här för dig 8-17, måndag till fredag. Här får du svar på det som många vill veta om vårt system och våra tjänster. Du når vår inloggningssida genom att klicka på ”Logga in” högst upp i menyn här på vår hemsida. Dubbelkolla att alla tecken skrivits korrekt. Ibland kan ett litet l och stort i samt ett stort o och en 0:a se snarlika ut. Klicka på ”glömt lösenord” på inloggningssidan. Ett nytt tillfälligt lösenord kommer skickas till den e-post du registrerat vid ett tidigare tillfälle. Logga in med lösenordet och välj sedan ett nytt lösenord. Klicka på ”glömt lösenord” på inloggningssidan. Då kommer ett nytt tillfälligt lösenord skickas till den e-post du registrerat vid ett tidigare tillfälle. Därefter får du välja ett nytt lösenord. Om du ska rapportera in tid eller material eller använda vår körjournal ska du använda ”appToolbox”. Den hittar du både i AppStore och i Google Play. För att aktivera appen får du en aktiveringsnyckel av din arbetsgivare. Ska du checka in och ut i vår personalliggare görs detta antingen via ”appToolbox” (appen kräver då en aktiveringsnyckel) eller via appen ”AddMobile ID06”. Företaget som är ansvarig för personalliggaren bör kunna svara på vilket app du ska använda. Du hittar dem båda i AppStore eller Google Play. Det finns några saker du kan kika på innan du kontaktar vår support: Är GPS:en helt ny? GPS:en är monterad i OBD2-uttaget GPS:en är fast monterad i fordonet Information om hur du kommer igång finns i det mejl som skickades till er i samband med leveransen. Mejlet heter ”AddMobile #XX – Leverans av Elektronisk Personalliggare”. I ditt mejl har XX ersatts av ett unikt nummer, detta är ditt ärendenummer. Om du är inloggad i vårt system men inte vet hur du fortsätter finns det en ”kom igång”-guide under menyvalet ”Manualer”. Säkerställ att ditt kort är aktivt. Du kan göra det själv via länken https://id06.se/kortkontroll/.Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig
Vanliga frågor och svar
Inloggning på webben
Var loggar jag in?
Min verifieringskod funkar inte!
Mitt lösenord fungerar inte!
Jag har glömt mina inloggningsuppgifter!
Inloggning i appen
Jag vill använda er app, var hittar jag den?
Körjournal
Min GPS registrerar inte resor, vad gör jag?
Säkerställ då med din arbetsgivare eller er körjournalsadministratör att den administrativa biten är ordnad.
Först och främst behöver du kontrollera att inget glappar:
Det kan vara så att kablage och inkoppling behöver kontrolleras så att inget glappar. Vid osäkerhet, kontakta vår support!Personalliggare
Jag har fått min personalliggare, hur kommer jag igång?
Mitt ID06-kort fungerar inte!