Driven Account Manager till familjärt företag


AddMobile är i början av en spännande tillväxtresa och har nyligen blivit en del av koncernen Infobric Group som har stora mål och visioner inför framtiden. Infobric är idag ett ledande SaaS-bolag i Norden och har bland annat siktet inställt på att bli en av regionens mest attraktiva arbetsgivare. Du har nu chansen att både få ta del av en stor koncerns häftiga resa och samtidigt få en familjär känsla på kontoret i Malmö. Helt klart det bästa av två världar!

Som vår nya lösningssäljare kommer du att förmedla och sälja projekthanteringssystem till byggbranschen i Sverige. Målet är att förenkla, effektivisera och öka lönsamheten hos kunderna. Hela landet kommer vara din arbetsplats och kunderna är allt från mindre installationsföretag till Sveriges största byggföretag ­– vilket innebär en stor variation på många sätt. Du kommer främst ha fokus på nyförsäljning, men det är också viktigt att du kan skapa förtroende hos befintliga kunder samt kan hantera långsiktiga samarbeten. I ditt ansvarsområde som lösningssäljare arbetar du på så vis med hela säljcykeln, från prospektering till att signa avtal med dina kunder.

Vem är det vi letar efter?

Som ett resultat av systemets uppbyggnad och struktur är det viktigt att du är målmedveten, uthållig i dina affärer och klarar att hålla motivationen på topp under hela säljprocessen. En stor dos tålamod efterfrågas samt en förmåga och vilja att förstå kundernas behov och förväntningar.

Du behöver inte vara ett proffs på varken den här typen av system eller byggbranschen men vi hoppas att du har en fallenhet att förstå systemstruktur och dess uppbyggnad och har ett logiskt tänkande. För att kunna ge de bästa lösningarna till kunderna krävs lyhördhet och även ett bra samarbete med den interna projektavdelningen samt våra egna utvecklare.

Att du är affärsmässig i dina relationer, har en god kommunikativ förmåga och ett förtroendeingivande arbetssätt är något vi också räknar med.

Vi söker en riktig vinnarskalle och anser att det egna drivet är det som får dig att lyckas i denna roll. Planen är att du ska bli den bästa säljaren på marknaden – hur detta sker är upp till dig. Med denna frihet under ansvar är det därför bara du som sätter gränserna för dina framgångar och resultat!

Mer konkret hoppas vi att du även uppfyller följande förväntningar:

  • På säljavdelningen jobbar personalvetare, språkvetare och ingenjörer. Vilken bakgrund du har spelar alltså mindre roll men vi ser gärna att du tagit dig igenom en längre utbildning.
  • Minst 3 års erfarenhet av tjänsteförsäljning inom B2B av olika komplexa lösningar är meriterande, men det är inte negativt om du har mer erfarenhet än så. Har du även jobbat inom samma bransch och med liknande kunder är du vår perfect match!
  • Goda kunskaper inom Office-paketet och en förmåga att lära sig nya system snabbt.
  • Du behärskar svenska flytande och har även grundläggande kunskaper inom engelska.
  • B-körkort är obligatoriskt för att kunna ta sig runt till kunderna.

Låter rollen som Account Manager hos oss intressant?

Rekryteringen sker tillsammans med Skill U. Ansök här-knappen nedan tar dig deras hemsida, där skickar du in din ansökan.

Vi på AddMobile ser fram emot att höra från dig!

Ansök här